کلید همراه چیست؟

سرویس کلید همراه روشی نوین در ارائه خدمات به مشترکین همراه اول است که در آن به افزایش امنیت خدمت رسانی و حفظ محرمانگی اطلاعات شخصی مشترکین توجه شده است. کلید همراه در واقع همان در اختیار گرفتن رمز اول و رمز دوم است که رمز اول آن با عنوان: (رمز یکبار مصرف یاOTP) مصطلح شده و رمز دوم آن رمز ثابتی است که تنها با احراز هویت مشترک به وی داده میشود و با درخواست مستقیم مشترک تغییر میکند. تفاوت استفاده از این دو رمز با توجه به ماهیت خدمات و همچنین بستر ارائه خدمات میباشد.

کاربردهای کلید همراه:

1.      رمز یکبار مصرف (رمز اول) برای دریافت هرگونه خدمات حضوری در دفاتر خدمات ارتباطی و همچنین رفتن به حساب کاربری در سامانه خدمات غیرحضوری (همراه من)

2.      رمز دوم برای دریافت خدمات ویژه (شامل خدمات و اطلاعات محرمانه و حساس مشترک مثل ریز مکالمات، تغییر آدرس، مشاهده مشخصات سیم کارت و از این قبیل)

 

روشهای دریافت رمز یکبار مصرف

1.      از طریق پیامک کوتاه (SMS) ارسال عدد ۲ به سامانه پیام کوتاه ۸۹۶۹

2.      یا از طریق کدهای میانبر (USSD): با شماره گیری: #۲۱۱*۱۰*

3.      یا از طریق همراه من (سامانه خدمات غیرحضوری) در پرتال همراه اول

 

چنانکه گفته شد رمز اول (یکبار مصرف) برای دریافت هرگونه خدمات حضوری در دفاتر خدمات ارتباطی کاربرد دارد و همه خدماتی را که از طریق این دفاتر به مشترکان همراه اول ارائه میگردند بجز خدمات ویژه و دریافت پرینت صورتحساب (قبض) شامل میشود. توجه داشته باشید برای دریافت هرگونه خدمات از دفاتر خدمات ارتباطی به کلید همراه نیاز دارید.

 

رمز یکبار مصرف در سامانه خدمات غیرحضوری (همراه من)

 

 

برای دریافت خدمات از طریق حساب کاربری در سامانه خدمات غیرحضوری (همراه من) نیز به رمز یکبار مصرف (رمز اول) نیاز دارید مگر خدمات ویژه (محرمانه) که به رمز دوم نیز احتیاج خواهید داشت.

کلید همراه اول